Filip Stenmark ”Väldigt tama i allt de gör”

11 januari 2019 09:55

På lördag väntar derby i SSL! Filip Stenmark berättar om senaste vinsten, analyserar läget inför lördagens derby och lovar ett mål.

Målfest mot Lindås, vad hände egentligen?
− Det var ju match med många ansikten måste man ju säga. Målfest i två perioder i alla fall från vår sida sen kliver vi in i tredje och tycker vi har kontroll på det. Sen får de några snabba men det var väl ingen fara på taket, tråkigt att avsluta så efter en annars helt ok match, säger Filip Stenmark.

Och var tycker du om din egen insats?
− Jag är nöjd, ändå helt ok. Alltså lite grann samma som laget, jag är inne på mål i slutet också så där har jag saker att ta med mig. Jag lyckas göra tre assist i alla fall men får tacka mina lagkamrater som skjuter så jävla hårt så att det är bara att servera bollen. Men helt ok, jag ska höja mig, det ska jag absolut göra.

Nu väntar derby.
− Ja, det ska bli skoj! Det är en svår period det här. Framför allt har det varit ryckigt med Champions Cup och VM och mycket sjukdomar från vår sida. Så då kommer man in i lite serielunk efteråt så det blir kul med först Sirius derby och så Falun. Så två riktigt heta matcher, det behöver vi nu faktiskt, säger Filip Stenmark.

Hur är det att spela derby mot ett lag man har i korridoren?
− Det känns ju som att matcherna mot Falun och Mullsjö är mer derbylika. Sirius har inte riktigt bjudit upp den senaste tiden tycker jag. De är väldigt tama i allt de gör på planen och sådär så det är ett riktigt alibigäng faktiskt. Jag hoppas att de bjuder upp lite mer så att publiken får en härlig match att titta på.

Tre assist mot Lindås, kan de bli mål i derbyt?
− Ja, jag ska lova dig ett mål faktiskt, det ska jag göra!

Derbyt drar igång 16:30 i IFU Arena!