Storvreta väljer Sirius!

16 mars 2019 17:34

Efter dagens seger mot Helsingborg fick Storvreta chansen att välja kvartsfinalmotstånd först och det valet föll på Sirius! Första kvartsfinalen spelas nu på torsdag 21 mars i IFU Arena.

Troligtvis börjar första kvartsfinalen 19:15. En stor del av Storvretas partners har köpt upp alla biljetter för att bjuda tillbaka till alla Storvretas supporters och kommer att ge ut biljetterna gratis!

Biljetterna släpps 12:00 på måndag på vår ordinarie biljettsida här!

Detaljer kring spelschemat kommer här på hemsidan så fort de är klara!

När lagen möttes i grundserien var första matchen jämn i två perioder, 4-3 till Storvreta efter att lagen målat varsin gång i andra. Men i tredje perioden drog sen Storvreta ifrån och kunde vinna med 8-4.

Det andra derbyt blev betydligt jämnare, tillslut. Efter att Sirius Daniel Stenlund gjort första målet kom Storvreta igen och såg länge ut att springa iväg till en enkel seger. Efter 13:44 av andra perioden satte Valdemar Ahlroth sitt andra mål i matchen och gav Storvreta en 1-6 ledning i bortamatchen. Efter bland annat tre Siriusmål i sista perioden kunde Storvreta tillslut vinna med uddamålet 6-7.

Senast lagen möttes var 12 februari och det var ännu en tuff match! I inledning av den andra perioden satte Filip Eriksson 3-3. Sen satte Storvreta fyra raka mål, bland annat två av Albin Sjögren, innan Sirius snyggade till siffrorna i sista. Seger för Storvreta med 7-5.

Nu kan äntligen slutspelsfesten börja! Det roliga med derby är givetvis att varje match kommer bli en publikfest som kan gå hur som helst.

Välkomna till IFU Arena för slutspelsfest!

Biljetterna släpps 12:00 på måndag på vår ordinarie biljettsida här!