Idag 1 match
Måndag

Albin Sjögren ”Bättre lag nu än förra gången”

2 december 2017 18:55

Imorgon spelar Storvreta IBK bortamatch mot Örebro Kings i Svenska Superligan, en match ni ser på SSLplay. Stekheta Albin Sjögren ger oss förutsättningarna.

Ni avslutade rejält senast hemma mot Team Thoren?
– Ja, det var en bra avslutning, skönt att visa publiken att vi kan vända matcher, konstaterar Albin Sjögren.

Och nu delar du förstaplatsen i poängligan?
– Ja precis, jag är en av dem som ska göra det framåt och jag känner mig i bra form så det är kul.

Blev lite annan klättring i veckan med, hur gick det för dig?
– Nja, det var inte riktigt min grej, man var tvungen att vara stark i fingerspetsarna och jag hade inget att hämta där, fortsätter han.

Närmast väntar Örebro, viss revansch att utkräva?
– Ja så är det, onödig förlust på övertid när vi mötte dem senast så revansch blir det.

Vad väntar du dig för matchbild?
– Att vi kommer ha mycket boll. Det blir viktigt att vi inte faller ner i deras tempo och att vi är effektiva när det blir målchans.

Risk för en till match som går till övertid?
– Nej, det tror jag inte. Vi är ett bättre lag nu än förra gången och vi känner oss i god form så det blir tre poäng, avslutar Albin Sjögren.

Du ser matchen mot Örebro Kings på söndag klockan 13:00 på SSLplay här. En match kostar 89:- eller köp gärna månadsabonnemang för 249:- och välj att stödja Storvreta IBK.