Albin Sjögren ”Vi är redo för final”

9 december 2018 12:01

Igår tog Albin Sjögren semifinalen mot Schweiz till ett dramatiskt avgörande som ledde till svensk seger. Idag väntar drömfinal mot Finland 16:00 och Storvretas poängkung är redo!

Vilken match det blev mot Schweiz?!
− Ja, det blev en tight match, starkt av oss att komma tillbaka i ett knivigt läge, berättar Albin Sjögren.

Skapligt viktigt mål du gjorde?
− Ja, det var skönt, nån skulle få chansen att kvittera och det blev jag den här gången, riktigt härlig känsla.

Blivit historisksamarbete med Rudd?
− Ja, men jag och Rudd har känt varandra i flera år nu, vi kanske inte gör fem poäng var i matcherna men vi vet var vi har varandra och hans passning till mig i ett sånt läge är otroligt vågat och fint.

Hur är känslan i laget inför finalen?
− Känslan är bra, vi är redo för final och har jobbat hårt under en längre tid, 16.00 idag kommer vi trycka gasen i botten.

Vad tror du krävs för guld?
− Det som krävs är att vi är noggranna, vågar spela ut och är modiga i våra beslut, avslutar han.

Finalen mot Finland drar igång 16:00 men redan 15:00 drar sändningen igång i Kanal 5 och Eurosport player.