Idag är det partnermatch mot Mullsjö!

19 november 2017 08:55

Idag är det dags för en toppmatch i världens bästa innebandyliga – SSL! Storvreta IBK på andra plats tar emot trean Mullsjö AIS 17:00 i IFU Arena i en partnermatch som lovar att bli en riktig publikfest!

Hos Storvreta har Henrik Stenberg vaknat till och gjort sex mål på de senaste tre matcherna. Jimmie Pettersson unga ersättare Michael Jansson har dessutom stått för fyra mål de senaste två matcherna. Sen är Filip Stenmark tillbaka från sjukdom.

Mullsjö har vunnit sina fem senaste matcher och är i god form. Senaste blev de seger hemma mot Sirius med hela 7-3 och Sebastian Palmqvist stod för två mål. Bästa poängplockare hos Mullsjö är annars Kim Ganevik med 10 mål och 6 assist på 10 matcher vilket ger en 20e plats i totala poängligan.

För Storvreta är det Albin Sjögren som leder den interna poängligan med 7 sju mål och 11 assist på 10 matcher vilket ger en 11e plats i den totala poängligan.

Du kan boka biljetter till matchen GRATIS via våra partners här.

Storvreta IBK kommer starta som följer:

I mål
Viktor Klintsten