Jacob Pettersson ”Han är sjukt stark och händig”

6 oktober 2017 07:49

På lördag väntar bortamatch mot IBK Dalen som du ser på SSLplay. Under inledningen av SSL har Storvretas spelare fått svara på några annorlunda frågor, nu har turen kommit till Jacob Pettersson.

Vem i Storvreta IBK tror du överraskar i SSL och på vilket sätt?
– Emil (Helmrich), sjukt kämpaglöd! Ger aldrig upp och ser nästan aldrig trött ut på planen!

Vem borde inte sköta musiken inför matcher och varför?
– Micke (Jansson), han skulle fokusera mer på låtarna än matchen och stå och dansa som en epileptiker, konstaterar han med ett leende.

Ledarstaben är borta och en spelare måste ta över som tränare, vem och varför?
– Robin (Nilsberth), han verkar ha riktigt bra koll på grejerna!

Du skickas till en öde ö och får ta med dig en lagkamrat, en film och en maträtt, vilka och varför.
– Tobbe (Tobias Gustafsson) för att han är sjukt stark och händig. Filmen skulle bli Stay Hard med Kevin Hart. Spagetti och köttfärssås som maträtt för att det är min favorit, avslutar Jacob Pettersson.