03 Mar 2 matcher
Borta
Helsingborg
FCH

Dags för match mot FC Helsingborg!

13 november 2018 17:14

Ikväll är det dags för match mot FC Helsingborg i Svenska Superligan 19:15 i IFU Arena. Här hittar du Storvretas startformationer och mer!

Storvreta kommer från en rejäl bergodalbana borta mot Mullsjö som tillslut vanns på straffar med 8-7. Viktor Klintsten i mål stod för en rad fina räddningar inte minst under straffomgångarna.

FC Helsingborg ligger precis ovanför nedflyttningsstrecket och har haft en tuff höst. Senast blev det förlust för de hemma mot IBK Dalen med 2-5. De har haft en del skadebekymmer där landslagsspelaren Jonathan Nilssons skada när han spelade fotboll står ut.

Under måndagen togs svenska landslaget ut till VM och Storvreta kan stoltsera med sex spelare i truppen. Albin Sjögren, Alexander Rudd, Mattias Samuelsson, Robin Nilsberth och Tobias Gustafsson ska vara med och se till att Sverige tar tillbaka VM-guldet i början på december.

Dagens matchvärd är Upplands Bilforum. När du vill köpa en ny eller begagnad bil, husbil eller husvagn är du välkommen till dem. De är en av de största återförsäljarna av Kia och är även auktoriserade återförsäljare för husvagnar och husbilar från Adria, Kabe eller Sun Living. Besök de på plats i Fyrislund och Boländerna eller på upplandsbilforum.se

Närmast efter kvällens match väntar en bortamatch mot Höllviken på lördag 17 november 14:00 som du ser på SSLplay. Sen väntar VM-uppehåll innan det är dags för en ny bortamatch mot Dalen den 16 december. Torsdag den 20 december är det sen dags för ny hemmamatch när Pixbo Wallenstam kommer på besök, start 19:00.

Så här startar Storvreta IBK mot FC Helsingborg ikväll:

I mål
Viktor Klintsten