”Allt pekar på ny publikfest imorgon”

26 januari 2018 15:58

Lördag är det seriefinal mot IBF Falun, inför matchen berättar marknadschef Robert Andersson om biljettläget och hans förväntningar på matchen.

Först vad tycker du om derbyt?
─ Derbyt var en publikfest med bra inramning. Däremot blev matchen ganska ojämn då Storvreta var bättre än Sirius på alla delar så matchen fick aldrig någon riktig puls, konstaterar Robert Andersson.

Nästa match redan imorgon, hur är biljettläget?
─ Vi säljer massor av biljetter till Falunmatchen! Drygt 1800 platser är redan sålda sist jag kollade så allt pekar på ny publikfest imorgon. Jag får även passa på att tacka Sirius för att de körde gratis entré igår så våra fans har möjlighet att komma på två matcher på kort tid.

Vad har du tyckt om stämningen under säsongens hemmamatcher?
─ Stämningen har varit bra och blir bättre ju längre säsongen lider. Matchen mot Falun tidigare i år var en höjdare, det finns liksom inga andra matcher som kommer i närheten när det kommer till stämning. Det går att ta på atmosfären, rivalitet och prestige när det är som bäst!

Vad tror du vi ska förvänta oss av seriefinalen?
─ Jag tror det kommer smälla rejält imorgon! Inget lag vill vika ner sig och själva matchen kan ju avgöra vem som går in som favorit i slutspelet. En måsteupplevelse för alla innebandyfans! Avslutar Robert Andersson.

Till matchen har dessutom dagens matchvärd ByggConstruct laddat upp rejält. Bland annat bjuder de på skön musik i foajén av MusicPowerMafia. De spelar innan och efter matchen samt mellan perioderna.

Första gästerna får bland annat en SMAKSTART (?!) och från plan kommer godis och ”give-aways” att skickas ut!

Sen får man gärna skänka en slant! Alla intäkter går till Akademiska Sjukhusets Barnfond.

Läs mer på ByggContructs hemsida här, du har också chansen att vinna en signerad innebandyklubba av Henrik Stenberg eller två VIP-biljetter till slutspelet via en frågesport på deras hemsida!