06 Jan 1 match
Idag 1 match

Övertidsseger i SSL-premiären!

24 september 2017 18:39

Storvreta gasar från början av sin SSL-premiär borta mot Team Thorengruppen och går ifrån till en 0-2 ledning. Men Team Thorengruppen vänder till 3-2 innan Storvreta tillslut kan vinna på övertid med 5-4 efter att Tobias Gustafsson avgjort när han fullbordade sitt hattrick.

Storvreta inleder matchen starkt och det tar strax under tre minuter för Storvreta att näta. Robin Nilsberth hittar fram till Tobias Gustafsson, för dagen center, som sätter 0-1 från nära håll. Med Nicklas Paulsson på botbänken skapar Team Thorengruppen en del press men bland andra Filip Stenmark och Jesper Berggren täcker skott väl. Istället kommer 0-2 efter dryg 12 minuter när Mattias Samuelsson hittar fram till Henrik Stenberg som kommer fri på högerkanten och trycker upp bollen i nättaket.

Även om Storvreta skapade en hel del chanser i andra perioden så är det Team Thorengruppen som syntes i målprotokollet trots en stabil insats av debuterande Jacob Pettersson i Storvretas mål. Efter 1:29 kommer den norska talangen Marius Pedersen fri och lyckas sätta 1-2 lågt. Dryga 30 sekunder senare kommer också 2-2 genom Peter Reinholdt. Trots att Storvreta fortsätter pressa kommer också ett ledningsmål för hemmalaget, 3-2 med under tre minuter kvar av perioden.

Det tar sen bara 22 sekunder av den tredje för Albin Sjögren att kvittera. I powerplay gör sen Tobias Gustafsson sitt andra för matchen. Spelet böljar sedan fram och tillbaka. Även om Storvreta har de farligaste chanserna är Team Thorengruppen vassa och Pettersson får göra flera fina räddningar. Men efter 18:13 av tredje kommer 4-4. Matchen går till övertid där Gustafsson fullbordar sitt hattrick och Storvreta vinner på övertid, 4-5.

Matchstatistik Team Thorengruppen vs Storvreta IBK 4-5 på övertid

Redan på onsdag är det dags för hemmapremiär! Joel Kanebjörks Örebro kommer på besök. Matchstart 19:00, vi ses där!