03 Mar 2 matcher
09 Mar 2 matcher

Moa Björk ”Jättekul att vi lyckades ta oss vidare”

9 oktober 2017 09:00
Dam / Damjunior

Det blev en intensiv helg för Moa Björk. Först var hon med och tog Storvreta IBK vidare från DJ18 SM-kvalet i lördags sen blev det mål i målfesten borta mot Gävle i division 1 GUD på söndagen. Först får hon berätta om DJ18 SM-kvalet.

– Jättekul att vi lyckades ta oss vidare från gruppen som bestod av Sirius F01 och Sirius FBC JAS. Alltid kul med lite derbykänslor och extra kul när man spelar om att vinna eller försvinna. Härlig stämning i laget då alla hade målet att ta oss till regionslutspel, inget annat alternativ fanns, berättar Moa Björk.

Det blev två tuffa matcher?
– Självklart var det tufft, men vi lyckades vara snäppet bättre i första matchen mot Sirius F01 (vinst 3-4). Bra spel med boll, trots att vi är en trupp som inte tränar ihop. Andra matchen var Sirius FBC JAS lite mer på hugget (förlust 3-6). En dålig uppvärmning med sega ben och fokuset var någon annanstans. Vi hade råd med förlust då det var två lag från gruppen som tog sig vidare till regionslutspel.

Vilka förväntningar har du på regionslutspelet?
– Har inte fått sett gruppen än, men tror att matcherna kommer vara tuffare. Vi kommer behöva höja upp oss några snäpp för att kunna prestera på topp. Men vi ska kriga på och försöka ta oss förbi även detta steg. Inget är omöjligt om man bara vill och agerar som ett lag.

Sen storseger mot Gävle i division 1 på söndan?
– Ja, skönt med en storseger. Vi fick vi lite mer utdelning än senaste matchen. Vi satte mer lägen och 14 mål är alltid bra kunna producera fram. Bättre självförtroende kommer vi kunna ta med oss från denna match till kommande matcher. MEN ändå brände vi flera givna lägen, så resultatet kunde varit ännu mer fina siffror, fortsätter hon med ett leende.

Du stod själv för några mål mot Gävle?
– Ja precis, det lossnade även för min del och fick sätta ditt några. Kul att kunna leverera när man får chansen! Att göra poäng i JAS och även i division 1 har alltid varit ett mål. Nu är det bara att jobba vidare på det. Är inne i ett bra stim och ska jobba vidare på det här spåret.

Ni går som tåget i division 1 GUD?
– Vi tuffar på med 11 raka segrar. Saker och ting börjar lossna allt mer, fokuset lägger vi på rätt saker. Alla är med och bidrar vilket ger förutsättningarna att vi kan rulla på många spelare, vilket är bra. I år har vi fått ihop ett bra gäng med bra sammanhållning! Kul att vi får utdelning av hårt jobb. Men såklart måste vi fortsätta vara noggranna i allt vi gör annars kommer vi bli straffade och tåget krascha, avslutar Moa Björk.

Regioslutspelet i DJ18-SM spelas prelimenärt 1-3 december och om en vecka väntar nästa match för Storvreta IBK i division 1. Den 15 oktober spelar man mot IK Sirius IBK hemma i IFU Arena A klockan 17:00.