Albin Sjögren ”Älskar att spela i IFU tillsammans med vår publik”

12 februari 2018 11:33

Igår seger mot Höllviken och imorgon, tisdag, väntar toppmatch mot Pixbo Wallenstam i IFU Arena. Ettan i poängligan Albin Sjögren mot tvåan Pixbo Wallenstams Max Wahlgren.

Poängligaledare, hur känns det?
─ Det känns såklart bra, jag är inne i ett bra flow med klubba och boll så det blir naturligt att mina skott och passningar sitter rätt, analyserar Albin Sjögren.

Vad tror du krävs för att hålla ”pole position” säsongen ut?
─ Det som krävs är att mina lagkamrater ska passa mig hela tiden.

Nummer 2, Max Wahlgren kommer på tisdag, ska ni se till att stänga ner honom?
─ Ja, vi får hålla ett litet öga på honom. Men han är inte hela Pixbo så vi ska inte snöa in oss på honom, vi ska hålla koll på hela laget, fortsätter han.

Annars skönt med match i IFU igen?
─ Ja, superskönt! Jag älskar att spela i IFU tillsammans med vår publik. De har varit grymma hela säsongen men jag hoppas att det kommer ännu fler nu i slutet av serien och framförallt slutspelet.

Vad förväntar du dig för matchbild?
─ Så som det har varit hela säsongen, vi för spelet och hittar deras svaga ytor. Tålamod i anfallsspelet och vara effektiva i avsluten.

Vad krävs för tre poäng?
─ Att vi gör fler mål än Pixbo.

Hur många poäng får du med dig?
─ Det ser vi cirka 21.00 på tisdag! Avslutar Albin Sjögren.

Nu är det ÄNTLIGEN dags för hemmamatch i IFU Arena igen! Topplaget Pixbo Wallenstam kommer på besök på tisdag 19:00 så säkra de bästa platserna här nu!