03 Mar 2 matcher
09 Mar 2 matcher

Upplands Bilforum ny huvudpartner för Storvreta IBK!

1 juli 2017 10:29
Förening

Storvreta IBK har nyligen signat ett avtal med Sveriges största KIA återförsäljare, Upplands Bilforum. Avtalet innebär en långsiktig satsning tillsammans med Upplands Bilforum och är inledningsvis på tre år.

Upplands Bilforum uppvaktade Storvreta hårt och är väldig förväntansfulla.
─ Storvreta ligger ju i framkant när det gäller innebandyn. Vi vill jobba på ett annorlunda sätt och synas lite bättre än vad vi gjort tidigare, säger försäljningschef Michael Rasi.

Storvreta är minst lika taggade inför samarbetet och Hannes Öhman på marknad är ytterst nöjd med det nya avtalet.
─ Det känns jättebra att de kliver in. De känns hungriga, liksom vi. Vi är hungriga efter att ta tillbaka SM-guldet och de är hungriga efter framgång, så det kändes helt rätt.

Upplands Bilforum hoppas att samarbetet kommer ge mycket affärer med nya KIA som rullar ut på gatorna. Men man är också övertygade om att samarbetet hjälper ge de rätta förutsättningarna för Storvreta att ta tillbaka SM-guldet.

Avtalet kommer inte bara ge fina möjligheter för Storvretas SSL-spelare att köra snyggt stripade KIA-bilar. Det kommer ge möjligheter för Storvreta IBK:s medlemmar, ledare och folk kring Storvretafamiljen att kunna få förmånliga priser på Upplands Bilforum.
─ Dels som privatleasing men även när man vill köpa sig sin bil så kommer vi jobba stenhårt tillsammans för att få ut så många bilar som möjligt och göra våra medlemmar, fans och alla som tillhör Storvretafamiljen, nöjda, säger Hannes Öhman.

På Upplands Bilforum är det KIA som gäller på nybilssidan men när det kommer till begagnade bilar hittar man alla märken där. Sen finns det också husbilar, husvagnar och fritidsbåtar och man ska inte förvänta sig en vanlig bilfirma när man kommer på besök.
─ Man ska förvänta sig en bilfirma som inte är som alla andra utan mycket tjo och tjim, glada säljare och ett trevligt bemötande, säger Michael Rasi.

Tidigare i sommar var det VIP-kväll för Storvreta IBK:s SSL-lag och redan där var det flera spelare som slog till. Inom kort kan vi förvänta oss att se nystripade KIA-bilar på Uppsalas gator. Bland de entusiastiska fanns Alexander Rudd som efter en provtur med en KIA Sorento direkt konstaterade:
─ Den här ska jag ha! Jag har redan bestämt mig.

Du hittar mer information kring Upplands Bilforum på deras hemsida här. Följ de på Facebook här och Instagram här.