Valdemar Ahlroth ”Höllviken kommer bjuda upp till dans”

10 februari 2018 06:55

På söndag flyger Storvreta söderut för bortamatch mot Höllviken i SSL. Skarpskytten Valdemar Ahlroth ger oss förutsättningarna.

Hur känns formen efter uppehållet?
─ Formen känns okej, vi har spelat stabilt hela laget och personligen är lägstanivån ganska mycket högre än vad det har varit förut, så det känns lovande!

Flyg ner till Höllviken istället för buss, kan det ge några fördelar?
─ Det är såklart en fördel i förberedelse. Det blir färre timmar stillasittande, kroppen har lättare för att komma igång inför matchen om man undviker en sju-timmars bussresa.

Närmast Höllviken, vad brukar du hitta på under lagets resor?
─ Antingen snackar man med andra, eller så kollar man serier på laptopen och vilar!

Hur brukar du se till att skaka av dig bortaresorna?
─ Jag brukar se till att få ordentligt med frisk luft, vill ingen i laget följa med ut efter samling så går jag ut själv. Tar även alltid en dusch innan match, en grej som känns bra, fortsätter Valdemar Ahlroth.

Vilka förväntningar har du annars på matchbilden?
─ Den här matchen och de flesta kommande kommer bli kul. Alla lag krigar för viktiga poäng till något syfte. Höllviken kommer bjuda upp till dans tror jag så det blir en grym match!

Vad tror du blir avgörande?
─ Vi måste gnugga på och kliva in med samma inställning som vi gjort, vi har inte nått förstaplatsen för att börja slappna av, vi vill stanna där, avslutar han.

Du ser matchen mot Höllviken på SSLplay, matchstart 16:00. Nästa hemmamatch är på tisdag när topplaget Pixbo Wallenstam kommer till IFU Arena för match 19:00.