Fredrik Lindholm ”Hoppas på fullsatt IFU”

16 november 2017 13:55

Fredrik Lindholm var tillbaka i matchen mot Linköping efter frånvaro och var ett konstant orosmoment för hemmalaget. Nu berättar han om matchen och blickar mot söndagens partnermatch.

Tillbaka från skada, berätta.
– Jo jag åkte på en rejäl smäll mot kronjuvelerna som resulterade i en blödning, inte kul. Det krävdes lite husmorsknep och en lånad susp av Klintsten för att kunna genomföra matchen. Men väldigt skönt att kunna vara med och köra igen! Berättar Fredrik Lindholm.

Det blev en svängig match mot Linköping?
– Jo det blev det tillslut. Vi får inte den träff som vi hade tänkt i första perioden men efter det växer vi in i matchen och tar över mer och mer. Vi gör lite misstag som vi inte ska göra tyvärr, annars åker vi från Linköping med tre poäng istället för två.

Men din femma skapade rejäl oreda i offensiv zon.
– Jo vi växte också in matchen som femma och skulle väl egentligen ha gjort några mål framåt kanske. Vi har väl ganska lika tänk i spelet och det känns som om vi hittar varandras speciella ytor mer och mer, fortsätter han.

**Nu närmast väntar partnermatch mot Mullsjö på söndag, kan bli en rejäl publikfest? **
– Riktigt kul att våra partners bjuder på detta. Hoppas på fullsatt IFU och många nya besökare som kan bli förälskade i innebandyn!

Vad tror du krävs för vinst mot topplaget Mullsjö?
– Det kommer krävas hårt jobb och noggrannhet för att vinna, avslutar Fredrik Lindholm.

Redan nu på söndag 17:00 väntar alltså nästa match! Storvreta IBK brakar samman med Mullsjö i ett klassiskt möte som dessutom är kostnadsfritt då det är en partnermatch.

Läs mer om partnermatchen här eller gå direkt hit för att se var du kan boka dina biljetter GRATIS!