Idag 1 match

Viktor Klintsten ”Om vi sliter och kämpar så får vi utdelning”

19 mars 2018 10:55

Ikväll är det dags för den tredje kvartsfinalen. Målvakten Viktor Klintsten har växlat upp senaste tiden och berättar om kvartsfinalserien så här lång vad som väntas ikväll!

Hur skulle du sammanfatta kvartsfinalserien så här långt?
─ Två tuffa matcher. Vi har inte riktigt fått till det ännu tycker jag. Vi gjorde faktiskt en svag insats på bortaplan men visar styrkan med att vinna sista perioden och ta hem matchen. Vi kan höja oss på spelfronten en del tycker jag.

Och dina egna insatser?
─ Gjorde en okej insatts första matchen. En bättre insatts andra matchen. Jag är nöjd, vi leder ju med 2-0 i matcher men resan fortsätter ikväll. Först till fyra segrar!

Vad talar för att Helsingborg ska kunna skaka er?
─ Det är bara vi som kan sätta käppar i vårat egna hjul. Det är vi som bestämmer om Helsingborg ska ”skaka” oss eller inte.

Vad ska vi förvänta oss av den tredje kvarten?
─ Att vi ska gå ut och spela det spelet vi har gjort efter jul och spela en fartfylld innebandy.

Vilka nycklar ser du till seger?
─ Mitt målvaktspel och att vi sliter där ute. Om vi sliter och kämpar så får vi utdelning.

Tror du publiktrycket kommer öka ytterligare i IFU?
─ Jag hoppas det verkligen, avslutar han med ett leende.

Ikväll fortsätter slutspelsfesten! Kvartsfinal 3 hemma i IFU Arena. Matchen drar igång 19:00 och du köper biljetter här.