Felicia Wallin: Hungrigare Storvreta än någonsin

13 juni 2017 14:10
Dam

Felicia Wallin var den första spelaren att skriva på inför den stundande säsongen i division 1. Nu berättar hon om valet att fortsätta i Storvreta och vilka förväntningar hon har.

Du var den första att signa på för kommande säsong, berätta. – Det stämmer! Efter examen förra året har jag suttit och åkt från Stockholm till Uppsala, men då jag flyttar tillbaka i september och nytt jobb som ligger närmare, kändes det då som ett rätt enkelt val med det Storvreta har att erbjuda. Sen finns det ju helt klart ett hjärta för klubben också. Kliver in på min sjunde säsong och även fast det gick tungt förra året för oss har det har blivit som hemma för mig, berättar Felicia Wallin.

Hur tycker du starten på försäsongen varit? – Den har varit bra! Vi har ökat på träningsdosen och kör fyra gemensamma pass, två löppass utomhus och två styrkepass på Ultimate Performance, fortsätter hon.

Nu när laget börjar forma sig, vilken potential ser du? – Det finns gott om potential. Tror ni kommer få se ett hungrigare Storvreta än någonsin i höst!

Vad tror du nya tränaren Viktor Matsenius kommer att tillföra? – Mycket! Han har en tydlighet och tanke med hur vi ska spela och naturligtvis även erfarenhet, vilket vi har saknat tidigare tycker jag.

Vilka förväntningar har du på kommande säsong? – Ta oss upp till allsvenskan och roliga derbymatcher mot Sirius, Alunda och Hagunda! Avslutar Felicia Wallin.