03 Mar 2 matcher
09 Mar 2 matcher

Simon Götz ”Kommer ta tag i taktpinnen direkt”

16 november 2018 15:59

Idag har Storvreta dragit till Helsingborg för övernattning innan man drar vidare till matchen mot Höllviken på lördag, Simon Götz analyserar läget.

Stabil insats mot Helsingborg?
− Ja, det kändes bra och alla var laddad för en revansch sen senaste matchen mot Mullsjö berättar Simon Götz.

Är formen på antågande?
− Den senaste veckan har jag känt mig mer och mer som mig själv på planen. Nu har jag något att bygga vidare på så formen är på väg uppåt!

Närmast Höllviken, buss och övernattning, bra läge för fortsatt teambuilding?
− Absolut, många timmar tillsammans och kul med match så tät inpå igen.

Vilka fördelar ser du med kortare bussresa på matchdagen?
− Kortare resor blir inte så påfrestande för benen och huvudet då man inte hinner bli trött och stel i kroppen. Längre resor brukar de vara lite svårare att ”vakna till”, konstaterar han.

Vad förväntar du dig för matchbild?
− Vi kommer ta tag i taktpinnen direkt och inte släppa in dem i matchen. Höllviken kan vara lite aviga och det finns några spelare vi får hålla lite extra koll på.

Vad skulle det betyda att gå in i uppehållet med segerraden intakt?
− Väldigt skönt, gå till ett uppehåll med en skön känsla skulle inte vara helt fel.

Om du får välja hur ser avgörandet ut?
− Spelar ingen roll egentligen Bara vi vinner på fulltid och att vi tar med oss tre poäng hem, då är jag nöjd! Avslutar Simon Götz.

Storvretas spelar sin sista match innan VM-uppehållet på lördag borta mot Höllviken. Matchen drar igång 14:00 och du ser den på SSLplay här. Teckna gärna månadsabbonemang och välj att stödja Storvreta!