Idag 1 match
Måndag

Storvretaseger efter målrik bortamatch!

6 januari 2018 15:05

Strax efter lunch var det dags för en målexplosion uppe i Umeå. Team Thorengruppen drabbade samman med Storvreta IBK i Svenska Superligan i en match där lagen höll målmässigt jämna steg stora delar av matchen innan Storvreta IBK tillslut kunde vinna med hela 6-11.

Den första perioden är ganska svängig med chanser åt båda hållen. Efter dryga fem minuter av matchen hittar Albin Sjögren fram till Henrik Stenberg som kommer helt ren från vänster och kan lägga in bollen med backhand förbi Erik Ställ i Team Thorengruppens mål. För Team Thorengruppen är Daniel Hernandez och Mattias Hedlund heta i inledningen men kommer inte närmare än en stolpträff. Istället lägger Mattias Samuelsson upp bollen längst sargen till Valdemar Ahlroth som kan vispa in 2-0 från en position ute vid sargen efter 14:12. Strax innan periodpausen kommer reduceringen när Thorengruppen slänger in bollen från mittplan och den letar sig fram till Adam Hansson som sätter sitt första mål för säsongen.

Den andra perioden ser dubbelt så många mål som den första och Team Thorengruppen hänger med i matchen. Det första målet i perioden är en kvittering för hemmalaget, 2-2 genom Tobias Bengtfors. Men matchen ser ett tydligt mönster där Storvreta målar varje gång Team Thorengruppen kvitterar. Denna trend håller sig ända in i periodens slutminut. 19:12 gör Simon Sundström 4-4 och 19:46 gör Emil Helmrich 4-5.

I den tredje perioden fortsätter det att smälla! Inom de första 5:02 har vi fått se hela fem mål. Efter att Ahlroth utökat Storvretas ledning i powerplay kommer hemmalaget igen med två mål fram till 6-6. Men Storvreta fortsätter ösa på och tar tillbaka ledningen genom Albin Sjögren och sen utökar dessutom Jimmie Pettersson den till 6-8. Sen dröjer det till det är strax under fem minuter kvar av matchen då Niklas Winroth friställer Helmrich som lättar in bollen i mål, 6-9. Winroth kan sen sätta 6-10 efter 16:23. Hemmalaget tar timeout men detta följs upp av att Ahlroth prickar in 6-11 vilket också blir slutresultatet.

Matchstatistik Team Thorengruppen SK vs Storvreta IBK 6-11

Nu är det snart ÄNTLIGEN dags för hemmamatch igen! På torsdag väntar Örebro Kings 19:00 i IFU Arena, köp dina biljetter här.