Idag 1 match
Måndag

Viktor Klintsten: Hur coolt som helst

3 juli 2017 09:07

Den 25e juli flyger svenska landslaget till Wroclaw i Polen för att delta i World Games. Storvreta IBK har med fyra spelare i truppen och Svenska Innebandyförbundet har intervjuat en av dem, Viktor Klintsten, inför eventet.

– Champions Cup var den enda toppen. Jag är otroligt besviken på min säsong. Det har varit ett stort brus. Ingen i laget kom upp till standard. Det speglar så klart mycket att vi blev överkörda av Falun. Jag vek ner mig i slutspelet, men höll en ganska bra nivå under säsongen, säger Viktor Klintsten och fortsätter.

– Det finns så många bra målvakter, man är inte given. Det gäller att träna hårt och göra sitt bästa. The World Games är en otroligt häftig grej, jag vill verkligen vinna det här. Det ska bli kul att se alla andra idrotter också. Det ska bli hur coolt som helst, säger han.

Läs hela reportaget här på innebandy.se