Storvreta IBK skriver kontrakt med talangfulla målvakten Jacob Pettersson

16 maj 2017 20:23

Storvreta IBK har nu kommit överens med den egna produkten 18-åriga Jacob Pettersson som lagets andramålvakt. Jacob kommer senast från spel i Gottsunda och ansluter nu till Storvreta på ett 2-års kontrakt.

Jacob Pettersson ser fram emot att vakta målet i Storvreta IBK: – Storvreta IBK har ett lag, som kommer ge mig många möjligheter och utrymme att utvecklas. Viktor Klintsten kommer med all sin erfarenhet att bli en riktig bra mentor för mig och kvaliteten på träningarna med alla landslagsspelare kommer utmana mig och tvinga fram det bästa, säger Jacob Pettersson.

– Jag hade sedan förra säsongen som målsättning att ta mig till SSL och nu är jag där! I år skall jag växa som spelare och kunna etablera mig i SSL. Först och främst skall jag på bänken bidra med en mängd positiv energi till både laget och Klintsten, avslutar Pettersson.

Storvreta IBKs chefstränare Stefan Forsman är jättenöjd med kontrakteringen av Jacob Pettersson som lagets andramålvakt bakom Viktor Klintsten: – Jacob Pettersson är en jättetalang, han är framgångshungrig och med sin härliga energi kommer han anta utmaningen att etablera sig som SSL-målvakt säger chefstränare Stefan Forsman och fortsätter – Han har huvudet och spelsinnet och är målvaktsteknisk skicklig. Han behöver bygga på sig rent fysisk, vilket han kommer göra i vår träningsmiljö. Vi kommer lägga en utvecklingsplan för Jacob vad det gäller såväl träningar som matchning, avslutar chefstränare Forsman.