Kristian Adolfsson ”Vad som helst kan hända”

3 oktober 2017 09:20

På lördag väntar bortamatch mot IBK Dalen. Under inledningen av SSL har Storvretas spelare fått svara på några annorlunda frågor, nu har turen kommit till Kristian Adolfsson.

Vem i Storvreta IBK tror du överraskar i SSL och på vilket sätt?
– Jag tror nog ingen blir förvånad över att Albin Sjögren kommer vara bra, men kanske över hur bra han faktiskt kommer vara. Folk kommer att prata om den stora lilla liraren, berättar han.

Vem borde inte sköta musiken inför matcher och varför?
– Det känns svajigt ifall vi lät Fredrik Lindholm ratta musiken. Jag har hört honom blanda schlagerlåtar med gamla Disneyklassiker och det är inte riktigt min tekopp.

Ledarstaben är borta och en spelare måste ta över som tränare, vem och varför?
– Att få ha Nicklas Paulsson som tränare vore nog kanon. Jag har följt honom under Storvreta Summercamp och gillade hans övning "Djungelinnebandy". Jag tror vad som helst kan hända och att det vore minnesvärt.

Du skickas till en öde ö och får ta med dig en lagkamrat, en film och en maträtt, vilka och varför.
– Jag och Rudd på en öde ö. Jag tar med mig ett lass lasagne och vi sitter och kikar på Matrix. Den kan vi nog se om och om igen utan att riktigt förstå, avslutar Kristian Adolfsson.