Övertidsseger borta mot Linköping!

15 november 2017 20:43

Storvreta inledde matchen spelmässigt bäst men det var Linköping som fick utdelning men lagen skulle sen komma att turas om att göra mål hela vägen till övertid. Väl där kunde tillslut Henrik Stenberg avgöra genom att sätta 5-6.

Även om inledningen handlar mycket om Storvreta och ramträffar är det Linköping som nätar först. När vi närmar oss den första periodens åttonde minut bryter Linköpings Oskar Seth in mot mål och får in bollen över Viktor Klintsten. Blott 23 sekunder senare kommer dessutom 0-2 när Fredrik Nyholm slänger iväg bollen mot mål från egen planhalva och Andreas Nordh touchar in den. Strax innan slutminuten tickat ner har Valdemar Ahlroth en bra chans i en spelvändning men Robin Laakso i Linköpings mål är tät.

Storvreta inleder den andra perioden frenetisk och inte minst tredjefemman skapar rejäl oreda i Linköpings zon. Efter sju minuter kommer också 2-1, frislag i offensivt kryss och Henrik Stenberg spelar bollen till Michael Jansson som trycker upp den i krysset. Strax under två minuter senare kommer också kvitteringen när Albin Sjögren hittar in med en backhand till Niklas Winroth framför mål, 2-2. Strax därefter hittar Tobias Gustafsson över med en diagonal till Stenberg som trycker in ledningsmålet, 2-3 efter 9:14. Linköping har flera chanser som Klintsten sätter stopp för men när hemmalaget får chansen i powerplay trycker Gustav Fritzell in kvitteringen. Båda lag har fler farliga chanser i slutet men Klintsten och Laakso står upp och 3-3 står sig perioden ut.

I den tredje perioden skapar Storvreta rejäl press när de får chans i powerplay men målet kommer strax därefter. Sjögren lägger över bollen till Jesper Berggren som skottar in 3-4 drygt sju minuter in i den tredje perioden. Det är tidvis väldigt böljande spel och Linköping har fler vassa chanser. Tillslut kan också Linköping få till kvitteringen, 4-4 genom Oscar Hovlund efter drygt tolv minuter av tredje. Men med strax under fem minuter kvar sätter Gustafsson 4-5 från point i powerplay. Just när tiden tickar ner tar Linköping ut målvakten och spelar 6 mot 5 och sätter 5-5 genom Fritzell, vilket också blir resultatet efter full tid.

Efter 2:19 av övertiden kommer så segermålet. Stenberg fångar upp bollen bakom mål och sveper in den, 5-6!

Matchstatistik IBK Linköping vs Storvreta IBK 5-6 på övertid

Redan nu på söndag väntar nästa match! Storvreta IBK brakar samman med Mullsjö i ett klassiskt möte som dessutom är kostnadsfritt då det är en partnermatch.

Läs mer om partnermatchen här eller gå direkt hit för att se var du kan boka dina biljetter GRATIS!