Dags för bortamatch mot AIK

17 december 2017 10:54

Det är ett hungrig Storvreta som beger sig till Solna idag. Bortamatch mot AIK 17:00 som du ser på SSLplay.

Även om Storvreta äter tillsammans på IFU Arena innan avfärd till Solna så är det ett hungrigt lag som spelar mot AIK under söndagseftermiddagen. Förlusten hemma mot Dalen sved senast och Storvreta är hungriga på seger. Jimmie Pettersson och Alexander Rudd fick en del strö byten senast och denna match startar Jimmie Pettersson och Alexander Rudd finns med på bänken igen.

Pixbo Wallenstam och Linköping IBK är dessutom Storvreta hack i hälarna i tabellen så tre poäng innan jul skulle sitta mumma för Uppsalalaget.

AIK har två rakar segrar och klättrar sakteliga uppåt i tabellen och blir farliga i eftermiddag. Senast besegrades Örebro med 6-9 och höstens nyförvärv Dennis Wallin satte tre baljor. Andreas Stefansson är dessutom en fortsatt hot för AIK, han satte två mål mot Örebro och har satt 21 på 16 matcher under säsongen.

Du ser matchen mot AIK 17:00 på SSLplay här. En match kostar 89:- eller varför inte teckna månadsabonnemang för 249:- och välja att stödja Storvreta IBK.

Storvreta startar enligt nedan

I mål