SSL: Borta, borta sen hemma!

7 november 2017 06:55

På söndag väntar bortamatch mot Jönköping, följt av bortamatch mot Linköping på efterföljande onsdag. Sen söndag 19 november är det äntligen hemmamatch i IFU Arena igen när Mullsjö står för motståndet.

Söndag klockan 16:30 borta i Jönköping drar SSL igång för Storvreta igen efter landslagsuppehållet. En match du ser på SSLplay här för 89:- eller köp månadsabonnemang för 249:- och välj att stödja Storvreta IBK.

Storvreta ligger tvåa i tabellen och har två segrar på raken och har dessutom inte förlorat under ordinarie tid denna säsong. Valdemar Ahlroth leder Storvretas interna poängliga och ligger femma i hela SSL med 11 mål och 5 assist. Storvreta väntar fortfarande på besked kring Jimmie Petterssons skada men han lär inte vara med de närmsta matcherna.

Jönköping är nykomlingar i SSL och hade en tuff start och inledde med fyra förluster. Men senast blev det seger med 8–5 över IBF Falun, en imponerande seger! Jönköping ligger för närvarande på 11e plats före bland andra Sirius och AIK. Jönköpings bästa poängplockare heter Jesper Ekström som fått med sig 8 mål och fyra assist vilket ger honom en 20e plats i SSLs poängliga.

Efter matchen mot Jönköping väntar ytterligare en bortamatch, Linköping väntar på onsdag.

Sen söndag den 19 november 17:00 väntar hemmamatch mot Mullsjö AIS i IFU Arena, vi ses där!