03 Mar 2 matcher
09 Mar 2 matcher

Dags för hemmamatch mot Pixbo Wallenstam!

13 februari 2018 12:55

Ikväll är det dags för toppmatch mot Pixbo Wallenstam i Svenska Superligan 19:00 i IFU Arena. Här läser ni på inför matchen och ser hur Storvreta startar.

Det är tabellettan Storvreta IBK som tar emot tabelltrean Pixbo Wallenstam IBK. Storvreta har vunnit sina sju senaste matcher! Senast borta mot Höllviken var det jämt långt in i tredje perioden när Storvreta kunde dra ifrån, det blev tillslut vinst med 6-11.

Pixbo Wallenstam har å sin sida tre raka segrar där de två senaste har kommit på övertid. Senaste vinsten var hemma i Wallenstanshallen mot Team Thorengruppen med 5-4 på övertid. Anmärkningsvärt är att Pixbo hade fem olika målskyttar i matchen.

Bredd är annars något Storvreta visat upp rejält senaste matcherna. Men förutom lagens stora bredd har man också SSLs poängmässigt bästa spetsar! Hos Storvreta hittar vi Albin Sjögren som gjorde ett mål och fyra assist mot Höllviken och klättrade upp på förstaplatsen i SSLs poängliga med 21 mål och 35 assist vilket ger 56 poäng. Strax bakom hittar vi Pixbos Max Wahlgren på 33 mål och 22 assist vilket ger 55 poäng. Varning (!) för målrik match alltså!

Välkomna till IFU Arena ikväll för en upplevelse i världsklass!

Du hittar biljetter till matchen här!

Storvreta IBK startar som följer:
I mål
Viktor Klintsten